Wynajem noclegów dla pracowników – gdzie szukać

Gdzie je znaleźć?

Organizacja szkoleń poza miejscem pracy, wyjazdy służbowe czy angaż pracowników z zagranicy – wszystkie te okoliczności wymagają od pracodawcy zainteresowania się tematem kwater pracowniczych. W kwestii tej nie można się skupić się wyłącznie na zaletach ekonomicznych, ale trzeba również wziąć pod uwagę wymogi prawne. Jak znaleźć balans między przystępną ceną, a komfortem pracowników? Gdzie szukać najlepszy rozwiązań? Sprawdźmy, jak w praktyce działają najpopularniejsze metody.

Portale z ogłoszeniami

Kwatery dla pracowników powinny spełniać kilka podstawowych kryteriów. Zanim jednak przejdziemy do tematu warunków, które wymagane są przez normy prawne, powinniśmy zastanowić, gdzie szukać pokoi pracowniczych. Najpopularniejszym obecnie źródłem ogłoszeń dotyczących tego zagadnienia są portale internetowe. Pokoje dla pracowników można znaleźć zarówna na stronach specjalnie do tego dedykowanych, jak i z ogłoszeniami ogólnymi. Internet sprawdza się pod tym względem doskonale, ponieważ w pierwszej kolejności podpowiada nam ogłoszenia najbardziej aktualne. Dodatkową zaletą jest możliwość zapoznania się ze zdjęciami kwatery. Minęły już czasy, kiedy pokoje pracownicze wyglądały jak zaniedbane klitki. Warto więc zwrócić uwagę także na wizualną stronę danej oferty. W Internecie, co ważne, znajdują się ogłoszenia z całej Polski. Można zatem znaleźć tam kwatery bez względu na oczekiwania odnośnie lokalizacji.

Współpraca indywidualna

Kolejnym rozwiązaniem jest podjęcie indywidualnej współpracy z firmą oferującą noclegi w interesującej nas lokalizacji. Takie rozwiązanie pozwala na dostosowanie warunków umowy do naszych potrzeb. Długofalowa współpraca jest też gwarantem określonego standardu. Sprawdzona firm daje nam bezpieczeństwo zgodności opisu pokoju pracowniczego z rzeczywistym stanem rzeczy. Sporo łatwiej w takiej sytuacji negocjować również ceny noclegów, gdyż obie strony transakcji czerpią z porozumienia duże zyski.

Kwatery pracownicze a normy prawne

Wymogi odnośnie warunków, które powinny spełniać pokoje pracownicze pokrywają się z tymi, które wymagane są od firm w przypadku noclegów turystycznych. Podstawę stanowi temperatura w danym pomieszczeniu, która nie może spadać poniżej 18°C. Istotne jest również zaplecze sanitarne. Użytkownicy kwater powinni mieć dostęp do zimnej i ciepłej wody oraz podstawowego węzła higieniczno – sanitarnego. Na jeden węzeł może przypadać maksymalnie 15 osób. Oczywiście jest to absolutne minimum, jakie powinny spełniać pokoje pracownicze. Jeśli zależy nam na komforcie naszych pracowników, powinniśmy zadbać o to, by pomieszczenia, w których będą mieszkać, prezentowały wyższy standard. Zwłaszcza przy wynajmie długookresowym istotne jest wyposażenie kwatery w dodatkowe sprzęty. Pracownicy powinni mieć zagwarantowany dostęp do pralki oraz możliwość samodzielnego przygotowywania posiłków, jeśli nie są one wliczone w ofertę. Ważna jest też lokalizacja, która umożliwi im szybki transport do miejsca pracy.